söndag 14 augusti 2011

Spänd förväntan – "The Magician King"

Åååååå, jag är extremt uppspelt! Har precis beställt in Lev Grossmans ”The Magician King” till butiken. Som jag har väntat på den boken! Första boken, ”The Magicians” var nämligen en storfavorit. Nu ska jag äntligen få veta hur det går för Quentin Coldwater när han motvilligt återvänder till magins värld. Och titta, vilket finfint omslag!


För er som inte känner till Grossmans trollkarlsserie, så kan man lite snabbt och slarvigt säga att det är som en blandning av Narnia och Harry Potter, på bästa tänkbara sätt. Och för vuxna. Det är obegripligt att inget svenskt förlag nappat på rättigheterna och översätter.

Om ”The Magician King” lever upp till mina skyhögt ställda förväntningar? Självklart kommer jag att hålla er informerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar