fredag 5 juli 2013

Forgive me, for I have sinned...


Jag ska komma med ett erkännande. Jag har begått boknördens kardinalsynd. Ja, det är exakt så illa som ni tror. Jag har sett filmen innan jag läste boken!

(Paus för upprörda oooohhh och aaaaahhhh!)

Filmen (boken) ifråga är den romantiska dramakomedin Silver linings playbook, eller Du gör mig galen! som den något lökigare svenska titeln lyder. Och jag gillade den. Jättemycket. Så mycket att jag känner att jag inte behöver läsa boken (som har ett jättefult filmomslag - det är fortfarande inte okej!).

Jättefula filmomslaget.

Det var min bekännelse. Jag ska inte göra om det. Jag ångrar mig djupt.

Hur få förlåtelse? Fem läsningar av Brott och straff från pärm till pärm? Tio Nobelpristagare på tio dagar? Förbud mot läsning av favoritförfattare under lååång tid?

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar