onsdag 13 maj 2015

Dagens I-landsproblem


Aaaaarrrrrgggghhhh, nu har det hänt igen! Jag har alldeles för mycket bra att läsa. Jag vet att det motsatta vore ett större problem, men redan detta angenäma är svårt att hantera. För jag har varit så pepp att jag gjort misstaget att lyckas börja "bara lite grann" på varenda bok ovan.

"En av oss sover" och "Systerland" hade väntat så länge så att jag tänkte "Nu är det dags!". Men så var jag på en författarfrukost med Tove Folkesson (kan inte motstå flickvärlden som norm, det vet ni) och en med Susanna Alakoski (mer om "April i anhörigsverige" här). Så har vi favoriterna Lionel Shriver och Tana French. Plus Montelius kulturtantshyllning. Det gick liksom bara inte att motstå!

Resultatet blir ett slags handlingsförlamat limbo (där jag dessutom lyssnar parallellt på Sarah Waters senaste). Är mitt inne i åtta berättelser och kan inte välja någon. Landar istället i att (sist på bollen) läsa Ellen Ekmans geniala seriealbum "Lilla Berlin". Hur ska jag lägga upp spelet för att få något gjort?

Mvh,
Kört fast

a.k.a.

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar