söndag 8 maj 2016

Grön av avund


Oftast är det helt ok att vara en enkel bokhandlare i södra Sverige, men IBLAND BORDE MAN HELT ENKELT BO I LONDON! Till exempel när släppet av Neil Gaimans The view from the cheap seats firas med ett samtal mellan Johans man crush himself (här, här och till exempel här har han skrivit om sin kärlek) och ingen mindre än min favorit Audrey Niffenegger! Vilken himmelsk matchning.



Om det inte var så att arrangörerna tänkte streama hela evenemanget hade jag försökt blockera vetskapen om att det här samtalet ska äga rum för att inte dö av avundsjuka.


 Såhär skriver de i alla fall:

To celebrate the publication of Neil Gaiman’s collection of non-fiction, The View from the Cheap Seats, the award-winning author will be joined by Audrey Niffenegger, bestselling author of The Time Traveller’s Wife, at a rare public event in London. The Union Chapel, Islington, will play host to these two literary heavy-weights, as they discuss Gaiman’s latest work, lauded by Stephen Fry as ‘magnificent’, amongst a myriad of other topics sure to delight fans – with a couple of surprises also in store…

Här hittar ni som är bosatta lite bättre än jag, eller händelsevis befinner er i London den 31 maj, mer information om evenemanget. Jag hoppas ni får en fantastisk kväll (hör bitterheten skorra i rösten). För mig gäller nu bara att citera Fröding – som dröm var den vacker att få.

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar