onsdag 22 februari 2017

Johans Bokreatips!


Det finns så många bra böcker i årets reakatalog att det blir svårt att begränsa sig i tipsningen! Jag börjar i alla fall med fyra gripande romaner och fyra spännande deckare som du kanske missat.

Liane Moriartys "Öppnas i händelse av min död".
En riktigt bra roman. Den är finurligt konstruerad, välskriven, gripande, bitvis rolig, bitvis upprörande och du bör absolut läsa den.
Läs hela min recension Här

Missa inte heller Ryan Gattis intensiva skildring av Los Angeles-upploppen i "Sex dagar", Cecilia Ekbäcks karga och rysliga "I vargavinterns land" (rec Här) eller Jennifer Clements hyllade roman om livet bland drogkarteller och korrupta myndigheter på den mexikanska landsbygden, "En bön för de stulna".




På thrillersidan vill jag lyfta fram följande guldkorn!

Caroline Eriksson har kallats för "en svensk Gillian Flynn"! Läs hennes hyllade spänningsroman "De försvunna". Nu såld till sjuttielva länder. Kanske till stor del (eller kanske inte alls) pga min hejdundrande positiva recension Här.

Lägg även Renée Knight kluriga "Disclaimer", "True Detective"-skaparen Nic Pizzolattos hårdkokta "Galveston" (årets översatta kriminalroman 2015) och briljanta Sharon Boltons bästa bok "Små svarta lögner" i din - redan fulla - reakorg! Vi har fler korgar! :-)

Våga dig iväg från Keplers och GWs och hitta en ny deckarfavorit!


Återkommer om någon dag med lite tips på reans bästa facktitlar och barn- & ungdomsböcker.

// Johan Zillén, Akademibokhandeln Center Syd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar